divendres, 29 de març del 2013

VAGUES


Vagues, vagues i més vagues... La d'ahir va ésser la segona en dues setmanes. Professors i alumnes. Servei mínim una altra vegada. Mai podré participar de la vaga? No podríem rotar els membres de l'equip directiu a l'hora de fer vaga???? Sembla ser que no.
En fi, convocades les vagues aquests dos dies se'ns presenta un dilema: dia 20 de març tenim juntes d'avaluació, què feim? Telefono a l'inspector per demanar-li què es fa en aquests casos i me contesta que hem de canviar el dia i ja està. D'acord, canviam el dia. Així i tot vaig dur el tema a CCP; els vaig plantejar el que passava i el que m'havia contestat l'inspector. Per unanimitat es va decidir passar-les a dia 19.
Dies després vaig anar a les jornades organitzades per ADESMA i durant el descans ho vaig comentar amb uns quants directors. La meva sorpresa va ser la diversitat de respostes que em van donar davant el canvi de data de les sessions d'avaluació (molts de centres en tenien aquest dia). Uns deien que el seu inspector els havia dit que no havien de canviar la data i que si a l'hora de fer la sessió no hi havia quòrum suficient l'havien de fer posteriorment, altres que deien que si no hi havia quòrum no farien la sessió un altre dia,... No es podrien posar tots els inspectors d'acord per a què tots sabéssim què hem de fer i actuar de la mateixa manera? Està regulat a algun lloc? M'agradaria saber-ho.

Vaga d'alumnes. Diversos sindicats, associacions, plataformes i federacions i cada una pel seu vent. Uns dia 13 i 20 i els altres dia 14. Tampoc es poden posar d'acord?? I la informació, no la poden fer arribar als alumnes amb temps suficient per a què ho puguin demanar a l'equip directiu? Tampoc, i després alumnes enfadats perquè es pensen que no els volem autoritzar la vaga. Reunions amb la junta de delegats cada dos per tres, alumnes que vénen a queixar-se el temps d'esplai, professors que els mengen el cap i els diuen que nosaltres no volem que facin vaga... Quina descoordinació!

En fi, no sé on arribarem amb aquestes vagues, però si continuen fent vagues d'aquesta manera no sé si solucionarem res. La de dia 13 va tenir UN 40% de seguiment per part del professorat del centre, però la de dia 20 va ésser un fracàs, només un 20% van fer-ne, però és que la gent ja comença a estar farta de que els llevin el sou i que hi hagi poca participació. Evidentment, els qui van participar-hi al 100% van ésser els alumnes de 3r i 4t ESO i PQPI.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada