Abans
d'acomiadar-me del curs volia fer una petita reflexió sobre el TIL.
No crec que hi hagi ningú que no estigui d'acord amb mi si dic que
s'han equivocat en la manera no progressiva en què el volen
implantar. Mirau que hauria estat fàcil fer-ho de manera progressiva
i començant només a primer de primària. És una idea fantàstica
que els alumnes puguin aprendre una assignatura o més en una llengua
estrangera, perquè estic seguríssima que sí que serien més
competents en aquesta llengua. Però els alumnes necessiten estar
preparats, tenir una base, no que els “amollin” a dins una aula
amb un professor que els parli en anglès i els expliqui uns
continguts que amb la seva llengua materna ja els consta entendre.
També necessitam professorat format i amb confiança en ells
mateixos per impartir la seva matèria en una llengua que no és la
seva.
No crec que un B2 sigui suficient per a fer-ho. És
imprescindible que primer formin el professorat, i no és suficient
que li donin un paperet dient-li que té el B2. Necessiten formació
relacionada directament amb la seva assignatura, que li donin
recursos que l'ajudin a l'aula,... No vull ser pessimista, però crec
que els nostres alumnes ni milloraran la competència en llengua ni
els resultats de les matèries, sinó més bé el contrari. I tampoc
crec que l'administració pugui oferir els recursos necessaris per a
dur a terme aquest projecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada