Dimecres,
27 de febrer de 2013
A
principis de febrer, com feim cada trimestre després de l'avaluació,
vam demanar als departaments que analitzessin els resultats de la
primera avaluació, que descrivissin la manera com realitzen els
suports i/o desdoblaments i que fessin propostes de millora tant pel
que fa al departament com al funcionament i organització del centre
en quant a agrupaments. Vam demanar aquesta informació afegida per
tal de millorar-la pel curs vinent, sempre i quan això sigui
possible.
La
meva sorpresa va ser quan vam demanar que fessin una anàlisi dels
resultats dels alumnes NESE de forma individualitzada (havíem
observat uns resultats molt negatius) per després organitzar
reunions de departaments amb l'equip d'orientació per veure què
fallava, i vaig observar la reticència d'alguns professors a
aquestes. Al principi no vaig entendre el per què, però després,
escoltant els comentaris d'algun cap de departament, vaig deduir que
això els suposava molta feina. Però quin tipus de feina? La feina
no era la reunió, sinó la informació i documentació que
necessitaven dur per dur-les a terme. I jo em demano: què passa, que
no feim les adaptacions així com toca? No atenem als alumnes així
com s'espera que ho facem? No és que pensi que el professorat no fa
la seva feina, però sí que veig la necessitat de fer un seguiment i
una anàlisi de les ACIs de manera més constant i exhaustiva per tal
que aquestes siguin més reals, profitoses i efectives. També
considero que fa falta molta més coordinació entre els departaments
i els membres del departament d'orientació que fan suport a les
seves àrees.
Tot
això no és per donar més feina, sinó perquè la feinada que fan
doni més fruits i la puguin reutilitzar i refer sempre que ho
necessitin i perquè si tenen dubtes sobre les adaptacions o el
perfil de l'alumnat que tenen els puguin demanar als seus companys
d'orientació. Opino
que ho haurien de veure com una ajuda, no com un control de la seva
feina, cosa que em va semblar que era així.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada