diumenge, 21 d’abril del 2013

CONVIVÈNCIA

Sé que han passat molts dies des de la darrera entrada al blog, però redactar el projecte de direcció ha duit moltes hores de feina i, la veritat, no he tingut massa temps per pensar en el blog. En aquesta entrada, però, em centraré en el mòdul de convivència i després ja vos explicaré una mica com ha anat això del projecte.

Aquest mòdul m'ha servit per fer una mica de reflexió sobre les actuacions que duim a terme en el centre per tal de millorar la convivència. Sincerament, trobo que no anam gens desencaminats, encara que moltes de vegades ens falten els mitjans per dur a terme algunes actuacions que serien desitjables i en altres ocasions ens fa falta l'ajuda de l'administració o bé de les famílies.
La convivència és un tema molt ampli, i considero que en aquest mòdul ens hem centrat una mica massa amb els alumnes i amb el decret de drets i deures i enfocat, potser, en el que és la convivència "fàcil" del dia a dia. Així i tot, he de dir que els tutors han estat molt atents i molt clarificadors sempre que he tengut algun dubte.
M'ha agradat molt la part de mediació, ja que nosaltres durant el curs actual teníem la intenció de fer la formació, però la manca de motivació del professorat ens ha impedit posar-lo en marxa (només 7 o 8 professors s'hi van apuntar). La informació donada ha estat molt clara i crec que de cara al curs que ve em serà molt més fàcil explicar en què consisteix i aconseguir que més professorat s'hi vulgui implicar. Solucionar problemes entre iguals crec que és la millor manera d'aconseguir resoldre els conflictes.
Encara que en aquest mòdul no se n'ha parlat, considero oportú mencionar el programa PISE. Durant aquest curs escolar n'hem posat en marxa quatre i considero que han estat essencials per a millorar la convivència als grups que assistien aquests alumnes, com també per als alumnes que participen d'aquest programa ja que són alumnes que no volen ni poden estar dins l'aula. Les empreses on estan fent el PISE estan molt contents amb el seu comportament i amb la feina que fan, mentre que quan venien al centre eren expulsats de l'aula contínuament. Consideram que és un bon programa, però moltes de vegades duu molt de temps d'espera per aconseguir-lo.
Una altra actuació que ens ha resultat molt positiva al centre i que ha fet que durant els esplais no hi hagi conflictes (enguany no hem amonestat a cap alumne durant els esplais!) han estat les competicions esportives que hem posat en marxa. Els alumnes estan molt implicats en el torneig, uns disfruten de jugar, i altres de mirar. I mentre, ningú no es baralla.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada