Sé que han passat
molts dies des de la darrera entrada al blog, però redactar el
projecte de direcció ha duit moltes hores de feina i, la veritat, no
he tingut massa temps per pensar en el blog. En aquesta entrada,
però, em centraré en el mòdul de convivència i després ja
vos explicaré una mica com ha anat això del projecte.
Aquest mòdul m'ha
servit per fer una mica de reflexió sobre les actuacions que duim a
terme en el centre per tal de millorar la convivència. Sincerament,
trobo que no anam gens desencaminats, encara que moltes de vegades
ens falten els mitjans per dur a terme algunes actuacions que serien
desitjables i en altres ocasions ens fa falta l'ajuda de
l'administració o bé de les famílies.
La convivència és un
tema molt ampli, i considero que en aquest mòdul ens hem centrat una
mica massa amb els alumnes i amb el decret de drets i deures i
enfocat, potser, en el que és la convivència "fàcil" del
dia a dia. Així i tot, he de dir que els tutors han estat molt
atents i molt clarificadors sempre que he tengut algun dubte.
M'ha agradat molt la
part de mediació, ja que nosaltres durant el curs actual teníem la
intenció de fer la formació, però la manca de motivació del
professorat ens ha impedit posar-lo en marxa (només 7 o 8 professors
s'hi van apuntar). La informació donada ha estat molt clara i crec
que de cara al curs que ve em serà molt més fàcil explicar en què
consisteix i aconseguir que més professorat s'hi vulgui implicar.
Solucionar problemes entre iguals crec que és la millor manera
d'aconseguir resoldre els conflictes.
Encara que en aquest
mòdul no se n'ha parlat, considero oportú mencionar el programa
PISE. Durant aquest curs escolar n'hem posat en marxa quatre i
considero que han estat essencials per a millorar la convivència als
grups que assistien aquests alumnes, com també per als alumnes que
participen d'aquest programa ja que són alumnes que no volen ni
poden estar dins l'aula. Les empreses on estan fent el PISE estan
molt contents amb el seu comportament i amb la feina que fan, mentre
que quan venien al centre eren expulsats de l'aula contínuament.
Consideram que és un bon programa, però moltes de vegades duu molt
de temps d'espera per aconseguir-lo.
Una altra actuació que
ens ha resultat molt positiva al centre i que ha fet que durant els
esplais no hi hagi conflictes (enguany no hem amonestat a cap alumne
durant els esplais!) han estat les competicions esportives que hem
posat en marxa. Els alumnes estan molt implicats en el torneig, uns
disfruten de jugar, i altres de mirar. I mentre, ningú no es
baralla.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada