BLOC
PRESENCIAL
Dilluns,
28 de gener 2013
Ja
era hora de veure'ns les cares!! Dos dies intensos, però amb bona
companyia i uns ponents excepcionals. Una total inversió de temps!
Com m'agradaria que aquest curs tingués més sessions presencials!!
Totes
i cada una de les ponències m'han aportat alguna cosa, bé, alguna
no, moltes, però el que puc assegurar és que m'he sentit molt
alleugerada quan he vist que totes aquelles coses que jo critico del
meu dia a dia, són típiques i tòpiques de tot director (i no per
això són vàlides, ho sé). Encara que només hagin tingut temps de
donar-nos una pinzellada dels diferents temes tractats, veig que sí
és possible fer canvis a allò que no ens acaba d'agradar o de
funcionar, i també veig la necessitat de canviar alguns aspectes de
la meva manera d'actuar i dirigir.
Afegir
que, vaig trobar tan interessant tot el que ens van explicar, que
vaig dedicar una de les hores de reunió de l'equip directiu per
compartir amb la resta de l'equip les idees més destacables de cada
una de les ponències.
SERAFÍN
ANTÚNEZ
Qui
m'hagués dit que el sentiment de frustració que tenc quan acaba el
dia de no haver fet les tasques que tenia previstes, era part de la
naturalesa del treball directiu! Ha estat una ponència tan realista
i de tanta ajuda!!
De
la seva ponència destacaria dues coses que he de posar en pràctica
des d'avui mateix: la distribució de les tasques i el temps i la
millora de la meva “pota” d'expert.
Quan
els vaig contar als meus companys les diferents fonts d'on podem
obtenir autoritat per influir als altres, per mobilitzar a la
comunitat educativa, em vaig acabar d'adonar que feim un bon equip,
perquè entre tots estabilitzam el tamboret.
Pel
que fa a la disminució de les resistències al canvi, encara que me
queda molt per aprendre, vaig veure una millora en la meva manera
d'actuar respecte al curs passat. Passeta a passeta i sense
adonar-me'n i ara amb l'ajuda d'aquest curs sobre la funció
directiva, crec que ho puc fer millor del que em pensava. Quan ens va
explicar com podíem aconseguir que el professorat s'impliqués més
amb les nostres propostes, vaig poder comprovar que molts d'aquests
aspectes les havia posat en pràctica durant el primer trimestre. No
vaig gens desencaminada. Me n'alegro.
PERE
MOYÀ
Una
ponència breu i clara. Un inspector que viu la realitat dels centres
i que posa damunt la taula totes les cartes. Realista i molt
encoratjador.
Va
recalcar la importància de prioritzar els alumnes a l'hora
d'organitzar i planificar el funcionament del centre, de conèixer-los
per poder-los donar allò que necessiten, i també la importància
dels resultats acadèmics per poder canviar el model organitzatiu.
Estic
totalment d'acord amb ell també quan diu que els centres dedicam
molt de temps a la planificació, no tant a l'execució i gairebé
gens de temps a l'avaluació. Aquest darrer aspecte coixeja molt al
meu centre.
TAULA
RODONA
Escoltar
a companys que han passat per la mateixa experiència que tu i que et
donin algunes pautes d'actuació que ells de primera mà han
experimentat que funcionen, no té preu. El director Miquel Àngel
Tirado és un excel·lent comunicador i del que he après moltes
coses no només durant la taula rodona, ja que sempre que l'he
necessitat quan he tingut dubtes mà donat una mà i molt bons
consells. Considero fonamental la relació amb altres centres ja que
t'aporten molt.
Mª
CARME BOQUÉ
Interessantíssima
i divertidíssima ponència. I és que és molt important la part de
comunicació a la nostra feina. Va tractar aspectes molt bàsics
però a la vegada imprescindibles per a la bona comunicació. Jo, que
soc molt impulsiva i expressiva, he d'anar molt alerta quan obro la
boca i quan gesticulo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada