BLOC PRESENCIAL

BLOC PRESENCIAL
Dilluns, 28 de gener 2013

Ja era hora de veure'ns les cares!! Dos dies intensos, però amb bona companyia i uns ponents excepcionals. Una total inversió de temps! Com m'agradaria que aquest curs tingués més sessions presencials!!

Totes i cada una de les ponències m'han aportat alguna cosa, bé, alguna no, moltes, però el que puc assegurar és que m'he sentit molt alleugerada quan he vist que totes aquelles coses que jo critico del meu dia a dia, són típiques i tòpiques de tot director (i no per això són vàlides, ho sé). Encara que només hagin tingut temps de donar-nos una pinzellada dels diferents temes tractats, veig que sí és possible fer canvis a allò que no ens acaba d'agradar o de funcionar, i també veig la necessitat de canviar alguns aspectes de la meva manera d'actuar i dirigir.
Afegir que, vaig trobar tan interessant tot el que ens van explicar, que vaig dedicar una de les hores de reunió de l'equip directiu per compartir amb la resta de l'equip les idees més destacables de cada una de les ponències.


SERAFÍN ANTÚNEZ
Qui m'hagués dit que el sentiment de frustració que tenc quan acaba el dia de no haver fet les tasques que tenia previstes, era part de la naturalesa del treball directiu! Ha estat una ponència tan realista i de tanta ajuda!!
De la seva ponència destacaria dues coses que he de posar en pràctica des d'avui mateix: la distribució de les tasques i el temps i la millora de la meva “pota” d'expert.
Quan els vaig contar als meus companys les diferents fonts d'on podem obtenir autoritat per influir als altres, per mobilitzar a la comunitat educativa, em vaig acabar d'adonar que feim un bon equip, perquè entre tots estabilitzam el tamboret.
Pel que fa a la disminució de les resistències al canvi, encara que me queda molt per aprendre, vaig veure una millora en la meva manera d'actuar respecte al curs passat. Passeta a passeta i sense adonar-me'n i ara amb l'ajuda d'aquest curs sobre la funció directiva, crec que ho puc fer millor del que em pensava. Quan ens va explicar com podíem aconseguir que el professorat s'impliqués més amb les nostres propostes, vaig poder comprovar que molts d'aquests aspectes les havia posat en pràctica durant el primer trimestre. No vaig gens desencaminada. Me n'alegro.

PERE MOYÀ
Una ponència breu i clara. Un inspector que viu la realitat dels centres i que posa damunt la taula totes les cartes. Realista i molt encoratjador.
Va recalcar la importància de prioritzar els alumnes a l'hora d'organitzar i planificar el funcionament del centre, de conèixer-los per poder-los donar allò que necessiten, i també la importància dels resultats acadèmics per poder canviar el model organitzatiu.
Estic totalment d'acord amb ell també quan diu que els centres dedicam molt de temps a la planificació, no tant a l'execució i gairebé gens de temps a l'avaluació. Aquest darrer aspecte coixeja molt al meu centre.

TAULA RODONA
Escoltar a companys que han passat per la mateixa experiència que tu i que et donin algunes pautes d'actuació que ells de primera mà han experimentat que funcionen, no té preu. El director Miquel Àngel Tirado és un excel·lent comunicador i del que he après moltes coses no només durant la taula rodona, ja que sempre que l'he necessitat quan he tingut dubtes mà donat una mà i molt bons consells. Considero fonamental la relació amb altres centres ja que t'aporten molt.

Mª CARME BOQUÉ
Interessantíssima i divertidíssima ponència. I és que és molt important la part de comunicació a la nostra feina. Va tractar aspectes molt bàsics però a la vegada imprescindibles per a la bona comunicació. Jo, que soc molt impulsiva i expressiva, he d'anar molt alerta quan obro la boca i quan gesticulo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada